8 Aralık 2011 Perşembe

kimyayı götünden anlayan adam: james tour


"atomlardan araba molekülleri yapıp satarak geçimimi sağlıyorum"
merhaba sevgili futbolseverler; bugün patolojik denebilecek bir vakayla karşınızdayım. vaka ben değilim, ben değilim, ben değilim lan. başlıktaki adam: james tour. yukarıda da resmi var. hala anlamadıysanız yuh.

eveeet, kim bu ceyms? "sentetik organik kimyager." molekülleri bilirsiniz. bunların bir de yapısal formülleri var. altıgen benzen oluyo mesela, falan filan. uzatmak istemiyorum. hah, şöyle:
"...thank your chemistry teacher."
şekildeki elbette ki kafein!
ceyms amca; kağıt üzerinin dışına çıkınca anlamlarını yitirmelerini bekleyeceğimiz bu şekillerden resimler çizmeye kasan birisi. arabalar çiziyor, adamlar çiziyor. tamam, kağıt üzerinde çizip orada bırakmasında bir sakınca yok; hani benim de sıkıntıdan kafayı sıyırdığım lab günlerinden birinde metil zincirlerinden adamlar çizmişliğim olmuştu; ancak bizimkisi bunları gerçek hayatta da sentezlemekle kafayı bozmuş. resssmen araba şeklinde molekülleri olan maddeler sentezliyo anlayacağınız. tam bir çılgın profesör. hayır yani dünyayı yok edecek bişey sentezleyecek yanlışlıkla. kendini düşünmüyosan başkalarını düşün. tübitak'ta temizlik departmanından bayram vardı rahmetli; hep derdi o; "moleğüllerinizi ortalıh yere bırahıyonuz, her yere ışıma yapıyo, sonra ben temizliyom" diye. bununla paralellik gösteren bir kaygı benimkisi. ama adamımız ruh hastası; orası kesin.


trivial bilgi: james tour ağır bir hıristiyan ve evrim fikrine karşı olduğunu her fırsatta belirtiyor. bu, en azından benim açımdan bu enteresan uğraşları açısından açıklayıcı oldu.


tour'un nanokid ve nanoathlete'i.
kafasına o şeyi geçirenin neden atlet sayıldığı konusunda
en ufak bi fikrim yok.

Hiç yorum yok: