24 Temmuz 2011 Pazar

sadece ben, kendim olurken

stumble'ladım ve insanların geçmişlerine mektup yazdıkları bir site çıktı karşıma. of be blog. hani bazen saçma bir şey yaparken bir anda kafanın üstünde bir düşünce balonu beliriverir VE o balonun üstünde kocaman harflerle "NAPIYORUM LAN BEN?!" yazar VE ardından da tanrının gözlerini birkaç pek kıymetli anlığına ödünç alıp şöyle biraz açıklardan kendini süzüverirsin VE tam o sırada da aklına sabah yataktan kalktığında önündeki görece kısa gün içinde asla (ve asla) bu durumda bulunmayı tahmin etmediğin gelir VE kendini yeterince iyi tanımadığına kanaat getirirsin. ben kendimi internette komik resimlere bakarken, fırına giderken istemsizce koşmaya başlarken veya headstand yapmaya çalışırken bulduğumda otomatikman üstteki sürece giriyorum. sonra, ehm.. evet, buraya yazarken de. buraya yazarken de, evet. rinse and repeat.

şu bahsettiğim sitede insanlar oturup geçmişteki hallerine öğütler vermiş, anılar geçidinde gezintiye çıkmış, klişeler sıralamış, şimdiki hallerine de bir bilmemkaç yıl sonra kimbilir nasıl bilgiçlik taslayacakları gerçeğini göz ardı edip "OLDUM BEN" havasına kapılmış... hayatımda gördüğüm en saçma konsept. tepkiler kısmındaki OMG ve WTF seçenekleri de sitenin genel 13-yaşındayım-ama-hayatı-yedim-yuttum-en-azından-7-yaşındaki-halime-ve-etrafımdaki-benimle-aynı-yaştaki-arkadaşlarıma-ve-köpeğim-bobby-ye-göre havasıyla epey bir uyumlu. aslında bu karşılaşmamın yararlı bir yanı da olmadı değil, beni bişeyler yazmaya itti ve siteye yazı gönderenlerin %101'inin hissettiği duygu olması sebebiyle PİŞMANLIK sözcüğünü kafamda yankılattı. pişmanlık ne ki lan.

sürekli doğru seçeneği karalamaya odaklanmış bi jenerasyonun içinde bulunmak zihnimi bulandırmış olsa da, hayatta doğrularla yanlışların olmadığını futbol oyunlarından öğrendim ben. mesela FIFA 11'den. aynı dersi kıytırık bi gün içinde bile farkında olmadan defalarca alıyosundur ama FIFA 11'de çok bariz. beklerin var, savunma oyuncuların; ve takımını hücum ağırlıklı oynatırsan hemen ileri çıkıp topu kapmaya çalışarak baskılı oynamanı sağlıyolar, ama onlar topu çalamayınca da başına iş açmış oluyosun. yok, savunma ağırlıklı oynayacağım dersen bu sefer de çok geride kalıp oynayacağın oyunu baltalıyo aynı adamlar. "en iyisi hiç bozmamak" diye düşündüğünü biliyorum ama bazen gol atman, bazense sadece yememen gerektiğini göz önüne alınca kendini oyuncuların "mentalite"leriyle oynarken bulmaman için hiçbir sebebin yok. sakal-bıyık. yin-yang. kabaca aynı hesap. bu arada kafa sikmek istemem ama şu yin yang felsefesine bi göz gezdirmekte fayda var. günümüzün Hayatıyalayıpyutmuşaceae familyasının en ünlü üyelerinden Fonddeteintus menapausus'un size anlatacağı gibi "İYİ VE KÖTÜ BİRLİKTE BULUNUR. DENGEE, EVRENDE HER ŞEY DENGEDEEE!1!!1!"nin ötesine gidebileceğimize eminim.

doğrularım yok, yanlışlarım da tatilde

YAPMADIĞIM BİR ŞEYİN İYİ OLACAĞININ GARANTİSİNİ NASIL VEREBİLİRİM?! içinde bulunduğum; ardından "doğru" cevapları öğrendiğim kahrolası bi sınav olmadıkça

hepsi bu, demek istediğim, hayattan kaç alacağımın derdinde değilim ve neden şimdi böyle ciddileştim, ben de anlamadım

Hiç yorum yok: